8 příznaků, že jíte příliš mnoho cukru. Máte je i vy? | Moje zdraví

8 příznaků, že jíte příliš mnoho cukru. Máte je i vy?

8 příznaků, že jíte příliš mnoho cukru. Máte je i vy?
Hořká čokoláda je váš povolený hřích. • Autor: iStock.com
13. září 2021 • 06:00

Možná jste se rozhodli dat na čas "vale" sladkostem, jako jsou bonbóny nebo čokoláda. To ale ještě nemusí znamenat, že stále nepřijímají nadbytek cukru. Jak to poznáte? Vaše tělo vám to dá najevo hned Několik způsoby. 

Vynechání cukrovinek je určitě skvělým krokem ke zdravějšímu stravování, stále ale existuje spousta záludných potravin, ve kterých se cukr schovává, aniž bychom to tušili. Máme na mysli vše od kukuřičný sirup s vysokým obsahem fruktózy , který se přidává do některých salátových dresinky, až po ovocné šťávy používané při výrobě "přírodních" proteinových tyčinek.

POKUD si nehlídáte jídelníček a jíte až příliš mnoho cukru, buďte si jistí, že to vaše tělo zná a dá vám to brzy najevo. Přeslazený organismus se projevuje následujícími příznaky:

Akné na obličeji

Zatímco některé odborníci tvrdí, že těžká forma  akné nemá u většiny lidí nic společného se stravou, Několik studií spojilo tento problém s vysokou konzumaci přeslazených potravin. Cukr totiž zvyšuje produkci některých hormonu. Zejména androgenu, které jsou zodpovědné za vznik zánětlivých forem akné. To se pak Nejčastěji objevuje na obličeji, a sice kolem úst a na linii čelistí.

náladovost

Ruku v ruce s konzumace rychlých cukrů jde i kolísání hladiny glykémie v těle. Ze všeho Nejdříve začne tělo produkovat hormony, které pozitivně ovlivňují naši náladu - serotonin, dopamin a další. To ale bohužel netrvá příliš dlouho. Glykémie totiž začne velmi rychle klesat, a právě to Může podle nejrůznějších poznatků zpusob úzkostné stavy, náladovost av krajních případech i depresi .

Nespavost

Jíst sladké potraviny krátce před spaním se rozhodně nevyplácí. Zvýšíte tým totiž hladinu cukru v krvi, a tím i energii, která vám pak nedovolí "zabrat". Navíc se po ránu nebudete cítit odečt, protože vám Během noci glykémie klesne, takže ráno vám přirozeně bude chybět.

Nedaří se vám zhubnout

Zatímco cukr nemusí nutně způsobit přibývání na váze, může vám zabránit v tom, abyste přebytečná kila shodili nebo si udrželi váhu, po které toužíte. Přibrat ale samozřejmě můžete, i když budete jíst nepřiměřené množství jiných potravin, ne jen těch sladkých. Vztah mezi konzumací cukru a rostoucí váhou je ale podle odborníků nepopiratelný. Pamatujte, že složité sacharidy (celozrnné výrobky, ovoce a zelenina), zdravé tuky (ořechy a semínka) a bílkoviny (ryby, kuře) vás zasytí na delší dobu a udrží hladinu cukru v krvi v normě.

 Jak vybrat zdravé sladkosti? Více čtěte zde.

Pokud odpoledne sníte sladkou tyčinku, na chvilku vás zasytí, ale už za pár hodin budete hladovější, než kdybyste si místo ní dali jablko.

Vyšší kazivost zubů

Není žádným tajemstvím, že cukr je hlavní příčinou zubních kazů. Když se usadí na zubech, živí se bakteriemi plaku, které v ústech přirozeně existují, a produkuje kyseliny, které narušují zubní sklovinu.

Zhoršená paměť a schopnost koncentrace

Vědecká studie provedená na krysách v roce 2012 prokázala, že zvýšený příjem fruktózy ničí mozkové synapse, které zajišťují komunikaci mezi mozkovými buňkami. U krys se dále vyvinula inzulínová rezistence, což zhoršilo jejich soustředěnost, rychlost myšlení a další kognitivní funkce. V extrémních případech může nadměrná konzumace cukru dokonce rozvíjet neurodegenerativní onemocnění, jako například Alzheimerovu chorobu .

Nedokážete si odpustit sladkou tečku

Cukr je jako droga, na které vzniká závislost. Funguje to tak, že čím víc ho jíte, tým víc ho chcete. Protože se po jeho konzumaci cítíme dobře, máme tendence Saha po sladkém častěji. Projevuje se to Nejčastěji tím, že i po obědě nebe večeři, kdy bychom měli být sytí, sáhneme po sladkém dezertu. POKUD je to tak, mele byste se pokusit vyhnout cukru úplně.

Bolí vás klouby

Odborníci zjistili, že lidé, kteří piji hodně slazených nápojů, mají vyšší riziko výskytu revmatoidní artritidy . Pijete-li více než jednu skleničku slazené limonády denně, zvyšuje se riziko onemocnění až o 63% oproti lidem, kteří tyto nápoje konzumuj jen jednou měsíčně.

Autor: Marie Bezděková
 

Nejhledanější nemoci

Víte, co přesně vás čeká na vyšetření, které vám lékař předepsal? Zjistěte, co které znamená.