Pět překvapivých důvodů, proč jste unavení, a jak to změnit

  • Pět překvapivých důvodů, proč jste unavení, a jak to změnit
    Únava je normální, pokud máte zvýšenou zátěž nebo málo spíte. Jindy ji začněte řešit • Autor: iStock.com
    30. června 2017 • 06:00

    Spíte osm hodin, jíte relativně zdravě, v práci se nepřepínáte, a přesto bojujete den co den s neobvykle silnou únavou? Náhlé návaly únavy, která nemá žádné opodstatnění, mohou čas od času postihnout každého. Zjistěte příčinu a začněte ji řešit.

  • Chybí vám vitamíny a minerály


    ....
    Za nadměrnou únavou často stojí nedostatek hořčíku, vitamínu B12 nebo železa. Nedostatek hořčíku se kromě únavy také projevuje tendencí ke křečím, depresím, nervozitou a podrážděností. Nedostatek železa zase poznáte tak, že se vám zhoršuje kvalita nehtů, vlasů, praskají rty, máte problémy se suchou kůží, bolí vás často hlava a vracejí se vám infekce. S jistotou to však lze určit jen laboratorním vyšetřením z krve. Hořčík i železo jsou hodně obsaženy v zelených salátech a zelenině, hořčík je přidávám i do minerálních vod. Železo najdete v bílkovinách – červeném mase, vejcích nebo luštěninách. Vitamín B12, který také uzpůsobuje ztrátu energie a jeho nedostatek může vést až k anémii, najdete v mase, mořských korýších, vejcích, mléčných výrobcích. Pokud by vám zmíněné látky chyběly až příliš, lékař vám je předepíše v tabletách.

    Jak vybírat ovoce a zeleninu? Podívejte se na našem videu.

    360p 240p
    Ovoce a zelenina: Jaké zvolit, pokud chceme hubnout? A jak velké porce jsou zdravé?


  • Špatný spánek


    Žena
    Na vině nemusí být jen nedostatečný spánek.  Unavení můžete být i z toho, že váš spánek, i když tvoří dohromady třeba osm hodin, je často přerušovaný. Nato, abyste si opravdu odpočinuli, potřebujete alespoň čtyři hodiny nerušeného spánku v kuse.

    Možná nemůžete spát kvůli chrápání. Podívejte se v našem videu, jak se ho zbavit.

    720p 480p 360p 240p
    10 rad, jak přestat chrápat


  • Máte toho moc


    Meditace je jednou z relaxačních technik
    Možná jste jen příliš stimulovaní okolím. Nejen práce, ale i přemíra volnočasových aktivit a domácích povinností z vás energii vyčerpává. Řešení je jediné. Nedělejte nic. Ale opravdu nic. Lehněte si do houpací sítě a pozorujte mraky na obloze. A dělejte to tak dlouho, dokud vám nebude líp.

  • Jste příliš závislí na technologiích


    ...

    S mobilem usínáte, mobil vás budí a přes den ho téměř nedáte z ruky? Vědci dokázali, že nonstop používání mobilních technologií může vést k poškození energetických hladin ve vašem těle. Což se projeví únavou a ztrátou energie. Jediným řešením je digitální detox na několik dní až týden (čím déle, tím lépe), kdy se zcela odpoutáte od počítače, tabletu a mobilu a budete vnímat svět takový, jaký je, a ne jen z obrazovky.


  • Nedostatek bílkovin


    Jídlo dokáže tělo zklidnit nebo naopak utlumit. Záleží na tom, kolik si čeho vyberete
    Pořádně se nasnídáte, protože to je přece to hlavní jídlo dne, ale s obědem otálíte a zhltnete jen nějakou nakrájenou zeleninu? To je špatně. Bez bílkovin jste unavení. Pokud musíte vydržet v práci až do večera, váš oběd by měl být v poměru 1:1 složený z bílkovin a sacharidů. Takže základ tvoří maso a příloha či zeleninový salát nebo alespoň salát z luštěnin s feta sýrem.




Autor: Kateřina Erbsová
 

Nejhledanější nemoci

Víte, co přesně vás čeká na vyšetření, které vám lékař předepsal? Zjistěte, co které znamená.