Pět potravin, které nejsou dietní, a přesto vám pomůžou zhubnout

  • Pět potravin, které nejsou dietní, a přesto vám pomůžou zhubnout
    ... • Autor: Shutterstock.com
    21. června 2017 • 06:00

    Kalorie nejsou nutně zlo, i když chcete snížit svoji váhu. Naopak  pokud budete mít kalorií málo, tělo bude hladovět a ukládat zásoby. A navíc existují potraviny, které mají více energie, ale přesto vám hubnutí usnadní víc než jejich nízkokalorické či nízkotučné alternativy.

  • Olivový olej


    ...
    Že je olivový olej zdravý, asi nikoho nepřekvapí. Obsahuje polynenasycené mastné kyseliny bohaté na omega 3 a omega 6 tuky, které pomáhají lepšímu trávení. Jedna lžíce má asi 120 kalorií. Nejlepší je přidávat olivový olej do salátů nebo při vaření zeleniny. Vitamíny jsou totiž rozpustné v tucích a pokud si dáte salát úplně bez oleje, většina vitamínů vám prostě jen projde zažívacím traktem. Olivového oleje se nebojte a dejte si ho pravidelně každý den. Není náhoda, že středomořské národy se dožívají vyššího věku než průměr Evropy, i když třeba více kouří.


  • Plnotučné mléčné výrobky


    ...
    Stará dietní škola doporučuje při snižování váhy konzumovat pouze nízkotučné mléčné výrobky nebo omezení mléčných výrobků vůbec. Výzkumy ale ukazují menší výskyt obezity v populaci těch, kteří konzumují plnotučné mléčné výrobky než u těch, kteří se snaží mléčnému tuku vyhnout. Samozřejmě to může být způsobeno mnoha faktory, ale faktem je, že mléčný tuk obsahuje mastnou kyselinu s názvem konjugovaná kyselina linolová (CLA), která zlepšuje spalování tuků. Navíc vás plnotučné potraviny lépe zasytí. Například po plnotučném řeckém jogurtu budete mít menší chuť na svačinu, takže budete jíst méně celkově.

    Podívejte se na našich 8 tipů, jak zdravě snídat.

    480p 360p 240p
    8 tipů, jak zdravě snídat

  • Avokádo


    ...
    Nejmodernější ovoce poslední doby. Nemá příliš sacharidů, zato hodně tuku. Ale také 20 vitamínů a zhruba 9 gramů vlákniny v jednom kusu ovoce. Navíc obsahuje spoustu draslíku, který působí i proti nadýmání, a nenasycené mastné kyseliny. Ty spolu s vlákninou udržují dlouhodobý pocit sytosti po celý den. Dobrý způsob, jak zařadit avokádo do svého jídelníčku, je na celozrnném toustu k snídani nebo spolu s míchanými vajíčky v dopoledních hodinách.


  • Žloutky


    ...
    Pokud jíte z vajec jen bílky, abyste ušetřili kalorie, na jednu stranu dobře děláte. Bílky jsou opravdu o dost dietnější. Na druhou stranu ale žloutky obsahují tolik důležitých minerálů a vitamínů, že byste se jich vzdávat neměli. Je to například vitamin A, vitamin B, K2 a cholin. Ty pomáhají podpořit metabolismus a funkci štítné žlázy, takže jsou pro hubnutí nezbytné. Klidně si proto dejte vajíčko celé.


  • Ořechy


    ...
    Ořechy jsou skvělou volbou, pokud se snažíte zhubnout. Stačí vám hrst a budete se cítit zasycení. Obsahují nenasycené mastné kyseliny, bílkoviny a vlákninu, takže nebudete mít brzy hlad. Co se týče kalorií, nejlepší jsou mandle a pistácie, které jich mají nejméně. U loupání pistácií se navíc skvěle zabavíte a jíte pomaleji, což také není na škodu.

    Mandle navíc patří k potravinám, které vám pomohou na ploché bříško. Které další to jsou? Podívejte se na naše video.

    720p 480p 360p 240p
    Šest potravin, které vám pomohou vytvarovat na břiše "pekáč buchet"


Autor: Kateřina Erbsová
 

Nejhledanější nemoci

Víte, co přesně vás čeká na vyšetření, které vám lékař předepsal? Zjistěte, co které znamená.