Čtyři překvapivé návyky, které vám brání trvale zhubnout. Které to jsou a jak se jich zbavit?

720p480p360p240p
4. dubna 2017 • 06:00

Několik dní se držíte, jíte zdravě, pravidelně si dáváte zeleninu a dort jste měli naposledy o svých narozeninách – a pak ejhle - přistihnete se, jak se ládujete pizzou, čokoládovým dortem a zapíjíte to Colou? A divíte se, jak je možné, že jste si zkazili ty pracné chvíle odříkání a můžete začít se vším nanovo? Možná jste na sebe příliš přísní. Podívejte se na čtyři překvapivé zlozvyky, které lidem často brání ve shazování váhy.

Zakazujete si oblíbené jídlo

V momentě, kdy si zakážete všechno, co máte rádi, budete zahánět chuť něčím jiným a častěji. Navíc budete kvůli tomu myslet na jídlo mnohem častěji a budete se cítit nešťastně. Mnohem lepší je povolit si čas od času drobný hřích v malé porci, který pak třeba odčiníte cvičením.

Výjimku tvoří alkohol: tady se vyplatí opravdu přísnost. Alkohol je velmi kalorický, zejména pivo a tvrdý alkohol. Z dietního hlediska si můžete večer povolit vinný střik, maximálně dvě skleničky. Jenže tady je zkonzumované množství přímo úměrné ústupu vůle a často to dopadne myšlenkami, že sedmička mne přece nezabije... Alkohol se s hubnutím prostě neslučuje.

Málo spíte

Nejčastější chybou, kterou si lidé, kteří chtějí zhubnout, ani neuvědomí, je to, že zapomínají spát. Ano, den má jen 24 hodin, ale vy si na sebe čas najít musíte. Pokud spíte dlouhodobě méně než 7 až 8 hodin denně, vaše tělo nestíhá regenerovat a nehubne. Potřeba spánku je individuální, obecně se ale pohybuje kolem osmi hodin denně. Výrazně méně či více spánku tělu škodí.

480p 240p
Deset rad, jak se lépe vyspat

Vynecháváte jídla

Nemáte čas se najíst, a tak klidně vynecháte oběd a večer si dáte jen salát? Svému tělu jen škodíte. To, že má nedostatek pravidelné energie, vede jen k tomu, že si začne dělat zásoby. Je to paradox, ale při hubnutí nesmíte nikdy pocítit hlad. Jezte pětkrát denně malé porce a tělo se přestane bát, že ho vyhladovíte, a bude lépe spalovat.

Držíte příliš přísné diety

Víte přesně, jaký je váš bazální metabolismus, tedy jaké množství energie byste měli denně přijmout? Pokud chcete hubnout, měl by být váš příjem jen o něco menší.

Autor: Kateřina Erbsová
 

Nejhledanější nemoci

Víte, co přesně vás čeká na vyšetření, které vám lékař předepsal? Zjistěte, co které znamená.