Jak se zbavit tuků na břiše? Jednoduché triky, které zaberou | Moje zdraví

Jak se zbavit tuků na břiše? Jednoduché triky, které zaberou

Jak se zbavit tuků na břiše? Jednoduché triky, které zaberou
Autor: iStock.com
12. ledna 2022 • 06:00

Má vaše břicho k ideálu daleko? Ať už je příčinou cokoli, poradíme vám, jak mít bříško bez faldíků.

Nafouklé břicho

Nejenže v těsné sukni nevypadá právě ideálně, ale navíc vám často znepříjemňuje život. A je neklamným znakem toho, že vaše zažívání trochu zadrhává…

  •  Problémy tohoto druhu někdy mívají na svědomí lepek, alkohol, droždí nebo mléčné výrobky. Zkuste vypozorovat, která potravina způsobuje trable právě vám – postupně vyřaďte jednotlivé položky ze seznamu svého jídelníčku na 14 dní a pozorujte, jaký to má na vás vliv.
  •  Zkuste se vyhnout dezertu v podobě ovoce po jídle, může to totiž zčásti přispívat k pocitu nafouklého břicha.
  •  Přizvěte si na pomoc zdraví prospěšné bakterie. Načerpáte je z kefíru, neslazeného jogurtu nebo probiotických doplňků stravy.
  •  Poraďte se s lékařem nebo výživovým poradcem. Dlouhodobě nafouklé břicho může být signálem, že trpíte zánětem trávicího ústrojí, potravinovou alergií nebo intolerancí určité potraviny.

Kila pod kontrolou: Vyvážená strava a jak k ní přimět celou rodinu?VIDEO 

Poporodní bříško

Vrátit bříško znovu do formy může být pro novopečené maminky běh na dlouhou trať. V tomto případě se nevyplatí nic uspěchat.

  •  Obstarejte si přísun „dobrých tuků“, které vám pomohou ustálit vaši náladu a cítit se klidně a vyrovnaně – to vám usnadní cestu zpátky k vašim původním křivkám. Zařaďte do jídelníčku hrst oříšků, avokádo, lososa, sardinky nebo panenský olivový olej.
  •  Dbejte na přísun bílkovin 4x denně, udržíte si tak stabilní hladinu cukru v krvi a podpoříte spalování tuků. Vybírejte si kvalitní zdroje bílkovin, jako je libové maso, cizrna nebo netučný sýr.
  •  Nejméně prvních šest týdnů své břišní svaly nechte odpočívat a i pak začínejte s cvičením jen velmi pozvolna. Když budete mít nějaké pochyby, raději se o cvičení poraďte se svým lékařem.

Tukový polštář na pupíku

Řítí se na vás lavina povinností a vy nevíte, kam dřív skočit? Při stresu se do těla vylučuje hormon kortizol, který podporuje vznik tukové pneumatiky kolem středu těla.

  •  Poslechněte babskou radu a před spaním si dejte sklenici teplého mléka. Obsahuje totiž látku zvanou tryptofan, která vám pomůže s usínáním. Pokud jde o snížení hladiny kortizolu a pozitivní vliv na vaši štíhlou linii, vyplatí se jít na kutě co nejdříve (už kolem deváté večer). Hodiny spánku před půlnocí jsou v tomto ohledu nejblahodárnější.
  •  Do jídelníčku zařaďte co nejvíce listové zeleniny, která je nabitá minerály, jež vám pomohou snížit hladinu stresu.
  •  Co se týče pohybu, vyberte si třeba jógu, tai-či nebo chůzi – zkrátka takový druh sportu, který vám kromě spálených kalorií přinese i pozitivní vliv na vaši psychiku.
    Ploché břicho • Autor: iStock.com

Miniaturní faldík

Začíná vám na spodní straně břicha rašit tukový faldík? Většinou to ukazuje na špatné držení těla, nedostatek pohybu a uspěchaný životní styl.

  •  Vsaďte na sporty, které zlepšují držení těla, a pravidelně je střídejte, abyste procvičili celé tělo – ideální je kterýkoli druh tance, plavání nebo cvičení na gymnastickém míči. Vedle cviků na břicho zařaďte i cviky na záda, když se ponesete vzpřímeně, drobné nedostatky v břišních partiích budou méně výrazné.
  • Zamyslete se nad svým jídelníčkem a snižte příjem cukru, nasycených tuků a bílé mouky. Až zasednete ke stolu, vyhraďte si na jídlo dostatek času a dostatečně rozkousejte každé sousto. Po jídle zhltnutém ve spěchu se totiž mohou v žaludku tvořit bubliny vzduchu, které zvýrazní nafouklý vzhled.

Postava typu jablko

Pokud máte kila navíc, vaše zakulacené břišní partie jsou pravděpodobně součástí postavy typu jablko. I s tím se dá něco udělat!

  •  Z jídelníčku pokud možno vyškrtněte bílou mouku, bílý chleba, sladkosti a alkohol. Dejte vale instantním či předpřipraveným jídlům. Obsahují totiž toxiny, kvůli nimž vaše tukové buňky nabobtnávají do větších rozměrů.
  •  Podle několika různých studií může být přibývání tuku na břiše spojené s konzumací červeného masa. Proto vsaďte raději na libové bílkoviny v podobě ryby, krocana a kuřecího masa bez kůžičky.
  •  Proveďte revizi obsahu svojí ledničky a spíže a zařaďte tam více celozrnného pečiva, ovoce, zeleniny a v umírněné míře i oříšků a semínek.

Článek vyšel v novém speciálu časopisu Dieta: Super tělo, kde najdete i spoustu tipů na cvičení podle toho, jaký vás trápí problém.

 

Autor: Ilona Laužanská
 

Nejhledanější nemoci

Víte, co přesně vás čeká na vyšetření, které vám lékař předepsal? Zjistěte, co které znamená.