Jak staré je ve skutečnosti vaše tělo? Rychlý test v 5 krocích | Moje zdraví

Jak staré je ve skutečnosti vaše tělo? Rychlý test v 5 krocích

26. června 2021 • 06:00

Všichni jsme od narození flexibilní, což je také důvod, proč si malé děti snadno dají – doslova – nohy za hlavu. S přibývajícím věkem ale svou pružnost a ohebnost ztrácíme a opotřebovávají se i naše klouby. Zjistěte, jak dobře (nebo špatně) na tom vaše tělo je – stačí vám k tomu jen pár minut.

Ztrátu flexibility často komplikuje i sedavé zaměstnání, takže ve vyšším věku s nelibostí zjišťujeme, že je pro nás problém sedět vzpřímeně, zapnout si šaty na zádech nebo se ohnout pro věc, která nám vypadla z ruky. To všechno je ovšem nejen ukazatelem naší ohebnosti, ale i zdravotní kondice.

Cviky na každý den – jógové protaženíVIDEO 

Máme pro vás pět jednoduchých cvičení, díky kterým otestujete, jak ohebné je vaše tělo, a tím ho také zařadíte do příslušné věkové kategorie. Možná budete překvapeni – výsledky se vám totiž nemusí líbit. Než si zacvičíte, pro jistotu se protáhněte, abyste si neublížili – to platí zvláště pro ty, kteří nejsou zvyklí cvičit pravidelně.

První cvik

Autor: freepik.com

Výsledek

  • Bylo to snadné? Gratulujeme! Buď máte dobrou kondici, nebo jste mladí.
  • Zvládli jste to, ale bylo to docela náročné? Pak byste měli cvičit více.
  • Pokud to pro vás bylo velmi obtížné, opatrně uchopte za zády nejprve lokty. Zůstaňte v této poloze několik minut. Procvičujte tuto pozici častěji, pokud nechcete, aby se u vás objevily příznaky syndromu zmrzlého ramene.

Druhý cvik

Autor: freepik.com

Výsledek

  • Pokud dokážete položit na zem obě dlaně, je to skvělé! Buď vám není víc než 25 let, nebo pravidelně cvičíte.
  • Pokud se dotknete podlahy prsty, je to v pořádku, ale měli byste dopřát tělu častější pohyb.
  • Pokud se nedokážete dotknout podlahy, jste nejspíš velcí přátelé s pohovkou, teplou přikrývkou a pletením. Pohybu moc nedáte, což byste měli změnit.

Třetí cvik

Autor: freepik.com

Výsledek

  • Pokud se vám podaří dotknout se rukama svých pat, můžete si gratulovat. Jste mladí nebo velmi flexibilní.
  • Pokud se nemůžete dotknout svých pat, raději se o to nepokoušejte. Ohněte se dozadu a rukama si pouze podepřete záda. Měli byste ale zapracovat na své pohybové aktivitě a rozhodně už nejste teenager.

Čtvrtý cvik

Autor: freepik.com

Výsledek

  • Pokud se dokážete dotknout čelem kolene (bez použití gumy) a zůstat v této poloze alespoň 2 minuty, můžete si poblahopřát! Váš fyzický věk se blíží školnímu věku.
  • Pokud se nemůžete dotknout kolene (jen se k němu čelem nakloníte nebo přiblížíte) nebo se vaše noha během cviku nedobrovolně ohne, vaše klouby nejsou pohyblivé a zadní stehenní svaly máte nezdravě zkrácené.

Pátý cvik

Do jógové pozice „psa hlavou dolů“ se snažte uvést pomalu z klasického pánského kliku.

Autor: freepik.com

Autor: freepik.com

Výsledek

  • Pokud jste mladí, není těžké tento cvik zvládnout.
  • Po třicítce je náročné ho zvládnout, aniž byste ohnuli lokty, kolena či záda. V takovém případě mějte na paměti, že je třeba věnovat protahování více času.
  • Pokud jste v tomto testu propadli, je vám pravděpodobně více než 50 let a vůbec nejste přátelé se sportem. Který úkol byl pro vás nejtěžší? Sdílejte v komentářích. Pojďme zjistit, která část těla je podle statistik méně flexibilní.

Autor: Marie Bezděková
 

Nejhledanější nemoci

Víte, co přesně vás čeká na vyšetření, které vám lékař předepsal? Zjistěte, co které znamená.