8 potravin, které podpoří vaši imunitu v boji s letními alergiemi

8 potravin, které podpoří vaši imunitu v boji s letními alergiemi
Jablka umějí tlumit alergické reakce • Autor: istockphoto.com
29. června 2017 • 06:00

Máte pocit, že svou letní alergii nezvládnete bez spolehlivé trojkombinace tabletka+oční kapky+inhalátor? Máme pro vás tip: Spousta věcí se dá ovlivnit stravou. Zkuste zařadit do jídelníčku následující potraviny a možná zjistíte, že vaše obtíže částečně ustoupí. Za zkoušku to stojí. Které potraviny pomáhají v boji s alergií?

1. Kapie. Mají vysoký obsah vitamínu C a betakarotenu, což jsou silné antioxidanty, které tělu pomáhají lépe bojovat se zánětlivými reakcemi.

2. Bílý jogurt. Vaše střeva jsou jednou z nejdůležitějších součástí imunitního systému. Žije v nich přes trilion bakterií a vykonávají řadu důležitých funkcí – například právě v oblasti imunity. Jogurty obsahující živé kultury, tedy probatika, pomáhají k množení těch správných bakterií. „Ideální je jíst dvakrát denně jogurt, sýry nebo zakysané mléčné výrobky,“ říká Karolína Hlavatá, odborná garantka iniciativy Vím, co jím a piju.

3. Kyselé zelí. Má vysoký obsah vitaminů C a K a kromě toho také obsahuje probiotické bakterie.

4. Čekanka, cibule, pórek. A pak jsou tady ještě takzvaná prebiotika – pocházejí většinou z vlákniny a naše tělo je nedokáže strávit. Jsou ale živinami pro prospěšné střevní bakterie. Prebiotika najdete v obilovinách, ale i v ovoci a zelenině. Nejvíce prebiotické vlákniny se nachází v cibuli, česneku, pórku nebo čekance.

5. Česnek: Látky obsažené v česneku nejen příznivě ovlivňují zažívací systém, jako přírodní antibiotikum ale umí také bojovat s nežádoucími mikroorganismy. Je skvělý na záněty dýchacích cest a poradí si i s mírnějšími příznaky senné rýmy. Obsahuje také quercetin, což je přírodní antihistaminikum – tedy látka tlumící alergické reakce.

6. Špenát. Je bohatý na beta-karoten a zinek – obě látky zlepšují imunitu.

480p 360p 240p
8 rad, jak si pomoci při pylové alergii

7. Jablka. Jablka obsahují takzvaný quercetin, který podle studií funguje jako takové přírodní antihistaminikum. Histamin v lidském těle totiž může za příznaky alergie. Navíc uvolňuje dýchací cesty.

8. Vlašské ořechy. Zkuste jablka doplnit o vlašské ořechy, hořčík pomůže zvládnout dušnost nebo kašel.

Všechny tyto potraviny by vám mohly pomoci tlumit příznaky alergie. V žádné případě ale nevysazujte léky bez porady s vaším alergologem.

Autor: Irena Sládečková
 

Nejhledanější nemoci

Víte, co přesně vás čeká na vyšetření, které vám lékař předepsal? Zjistěte, co které znamená.