10 potravin, které obsahují více cukru, než jste si mysleli

  • 10 potravin, které obsahují více cukru, než jste si mysleli
    Kde najdete všude skrytý cukr? • Autor: iStock
    2. srpna 2017 • 06:00

    Zhubnout je občas pořádný oříšek. Zvláště, když jsme obklopeni tolika potravinami, které se na první pohled tváří dietně, přičemž ale v sobě skrývají třeba cukry anebo tuky. Jaké jsou ty nejrizikovější potraviny, kterým se vyhnout, pokud chcete zhubnout? 

  • Snídaňové cereálie

    ...
    Snídáte ráno cereálie s jogurtem, protože si myslíte, že je to lepší jak houska se sýrem? Ale kdeže. Pokud si nemícháte doma sami ovesné vločky, tedy nevíte přesně, co je v nich obsaženo, můžete tvrdě narazit. Cereálie totiž bývají praženy, obsahují tedy zbytečný tuk a navíc jsou přislazovány. Podívejte se na složení. Stejně tak pokud si je mícháte s jogurtem, pokud není bílý, přírodní, zbytečně se vystavujete přísunu cukrů. 
  • Sušené ovoce

    Sušené ovoce bývá přislazované cukry
    Velkým omylem bývá také sušené ovoce. To, pokud chcete zhubnout, byste měli jíst jen s velkou opatrností. Samo o sobě totiž skrývá poměrně dost sacharidů, navíc někdy bývá přislazováno, aby nebylo tolik kyselé. A jakto, že obsahuje tolik sacharidů? Vezměte si, že najednou sníte třeba deset meruněk  takovou porci byste zvládli, kdyby byly čerstvé? 
  • Zálivky na salát

    Pozor na zeleninové zálivky!
    Zeleninový salát je příjemné osvěžení v horkých dnech, kdy se nám nechce jíst nic jiného. Navíc zelenina má málo kalorií, takže je tu určitá šance toho, že byste po tom mohli i zhubnout. Pokud tedy nepoužíváte dresinky koupené v obchodě. Ačkoliv jsou slané a nepřipadá vám to, obsahují cukr. Takže zbytečně do sebe dostáváte sacharidy. Místo toho zkuste doma věnovat pár minut výrobě svého dresinku. Stačí vám k tomu bílý jogurt, česnek, sůl a pepř. 
  • Sušené maso

    I v sušeném masu můžou být skryté cukry
    Ano, skutečně. Ačkoliv to přijde člověku téměř nemožné, sušené maso může opravdu obsahovat skryté cukry. Dokonce až deset gramů na jednu porci. Tedy ne u všech druhů, ale pokud sáhnete po sušeném mase s příchutí barbacue nebo s medovou hořčicí, připravte se i na skryté cukry. 
  • Rajčatové omáčky

    Pozor na rajčatové omáčky!
    Pokud v kuchyni pracujete s rajčatovými omáčkami, které jste si koupili v konzervě, namísto toho, abyste si je připravili doma sami, potom si hlídejte, jaký je v nich obsah cukru. Přidává se totiž jako konzervant a také proto, aby vylepšil chuť omáčky. 
  • Smoothie

    ...
    Smoothie se zdá jako super zdravá svačina, ale přitom je to akorát zdroj sacharidů včetně cukrů. Nápoj, kór když si ho koupíte a nevyrobíte doma sami, může obsahovat kromě ovoce a nějakého mléčného výrobku také třeba ovocnou šťávu, zmrzlinu nebo nějaký sorbet, které bývají přislazovány.
  • Müsli tyčinky

    Müsli tyčinky jsou také zlo
    Je to s nimi podobné jako se snídaňovými cereáliemi. Ačkoliv se na první pohled zdají jako dietní svačinka, někdy se v nich skrývají zbytečné cukry a navrch také tuky. Do müsli tyčinek se přidávají kukuřičné škroby nebo glukózo-fruktózový sirup, což je v podstatě ta nejčistší forma sacharidů. Pokud přeci jen chcete mít v kabelce müsli tyčinku jako poslední formu záchrany, tak volte raději bez polevy a přečtěte si složení, zda neobsahuje zbytečné cukry.
  • Energetické nápoje

    Pozor na energy drinky
    Určitě víte, že v limonádách se skrývá spousta kostek cukru, ono ale v případě energetických nápojů tomu není vůbec jinak. Vždyť z čeho si myslíte, že získáváte tu energii? Ano, je to z kofeinu, ale také z cukrů, které vám pomohou se nakopnout. 
  • Ovocné kapsičky

    Dietu dětských přesnídávek mají vyzkoušenou i celebrity
    Ovocné přesnídávky a různá pyré jsou také velmi oblíbené, hlavně co se týče rychlého pokrmu ke svačině. Ale to, že je někde ovoce, ještě neznamená, že nemají jiné přísady. Do některých se totiž přidává cukr, jindy zase třeba přesnídávky nebo ovocné kapsičky obsahují glukózo-fruktózový cukr. 

    Jak dopadly kapsičky v testování?

    720p 480p 360p 240p
    Jak dopadly ovocné kapsičky pro nejmenší děti?
  • Kávové nápoje

    Kofeinu se raději vyhýbejte
    Máte rádi ochucené cappuccino nebo latte? A dáváte si ho jen tak, na cestě do práce, kde pak slupnete ještě nějakou svačinku? Pak se nedivte, že kila, kterých se chcete zbavit, ne a ne jít pryč. Protože v těchto kávových nápojích jsou také přidané cukry, ačkoliv jste si zažádali "bez cukru". Ty jsou totiž v příchutích, ale i v mléku, které se používá plnotučné. Energetický příjem je pak stejně velký jako velká svačina. 

 

Nejhledanější nemoci

Víte, co přesně vás čeká na vyšetření, které vám lékař předepsal? Zjistěte, co které znamená.