Chcete nosit menší oblečení? Přiberte. Pět bláznivých tipů pro zdraví, které opravdu fungují!

21. dubna 2017 • 06:00

Většina cest, jak zlepšit zdraví, je až směšně přímočará. Chcete zhubnout? Jezte méně a více cvičte. Potřebuje tělo více energie? Více spěte. Jak předejít dehydrataci? Častěji pít vodu. Existují ale účinné triky, které se zdají být na první pohled nesmyslné. 

1. Chcete mít zdravé zuby? Nečistěte si je po jídle

Nečistěte si zuby bezprostředně po jídle či pití, zejména pokud obsahovalo kyseliny. Kyselá jídla – citrusové plody, sportovní nápoje, rajčata, soda (dietní i normální) mohou zeslabit zubní sklovinu, varuje doktor Howard R. Gamble. Takové čištění zubů může naopak umocnit vliv kyselin: zeslabit sklovinu a narušit vrstvu pod ní. Odborník doporučuje počkat s čištěním 30 až 60 minut.

2. Chcete oblečení menších velikostí? Přiberte

Hmotnost svalů, to je ono. Pokud dvě ženy váží shodně 68 kilogramů, pak ta, která cvičí, bude nosit menší velikost kalhot než její kolegyně, která většinu dne prosedí. I žena, která pravidelně posiluje a váží 68 kilogramů, bude pravděpodobněji nosit menší velikost oblečení než žena vážící 63 kilogramů, ale se sedavým životním stylem. Ačkoliv svalová hmota váží stejně jako tuk, zabírá méně místa. A to je důvod, proč ženy se svalovou hmotou budou moci nosit i menší velikost kalhot. „Čím více tuku přeměníte na svalovou hmotu, tím menší velikost kalhot si můžete dopřát,“ vysvětluje Mark Nutting, fitness trenér.

3. Jste unaveni? Nedávejte si energetický nápoj

Energy drinky obsahují pětkrát více kofeinu než káva, ale povzbuzení, které navozují, je prchavé. Nápoje navíc mají nepříjemné vedlejší účinky nervozitu, podrážděnost a silný tlukot srdce. Energetické nápoje obsahují taurin stimulující centrální nervovou soustavu a ještě 50 gramů cukru na jednu plechovku. To odpovídá množství 13 čajových lžiček! Takové sladkosti sice rychle zvednou hladinu krevního cukru a na chvíli povzbudí, ale brzy se zase vyčerpají a nechají tělo zpomalené a líné. A tak si tělo řekne o další energy drink.

4. Cítíte se nafouklí? Napijte se pořádně vody

Máte-li pocit plného, nafouklého břicha, pak zní rada naplnit si ho ještě vodou jako zcestná. „Ale často vás to potíží zbaví,“ říká James Lee, gastroenterolog z nemocnice Sv. Josefa v Orange, Kalifornii. Pokud třeba jíte často jídlo s vysokým obsahem vlákniny, tělo potřebuje více vody, aby mohlo stravu účinněji zpracovat. Voda se mísí s vlákninou rozpustnou ve vodě a vytváří jakýsi gel. To má vliv na pohyblivost střev a snižuje pocity nadmutého břicha. Více vody také snižuje pocity nafouklého břicha způsobeného dehydratací.

5. Chcete si lépe odpočinout? Dejte si šálek kávy

Japonská studie ukázala, že lidé, kteří si dají šálek kávy obsahující přibližně 200 miligramů kofeinu (jeden či dva šálky) a dopřejí si 20minutový odpočinek, jsou po té bystřejší. Při studii zvládli lépe počítačové testy než ti, kteří 20 minut odpočívali bez předchozí kávy.

Když uplyne doba dvaceminutového odpočinku, začne působit kofein, který vyčistí mozek od molekul adenosinu, které maximalizují bdělost. Když jeho hladina stoupne, začneme být více unaveni. A odpočinek hladinu adenosinu sníží. Odpočinek s kofeinem (který adenosin blokuje) dále snižuje jeho efekt a zesiluje efekt odpočinku.

 

Nejhledanější nemoci

Víte, co přesně vás čeká na vyšetření, které vám lékař předepsal? Zjistěte, co které znamená.