Pět věcí, které se zlepší, když omezíte cukr

  • Pět věcí, které se zlepší, když omezíte cukr
    Kolik cukru už je moc? • Autor: shutterstock.com
    10. května 2017 • 06:00

    Bez cukru by lidské tělo nemohlo fungovat. Spolu s bílkovinami a tuky tvoří základ naší stravy. Moderní civilizace má ale cukru nadmíru a nejen epidemie obezity v západním světě je toho důkazem. Pokud bychom nad cukrem, který si dáváme do těla, více přemýšleli, odměnou by nám byly například hezčí pleť nebo zdravější srdce. Přečtěte si pět věcí, které se změní, pokud bude jíst méně cukru.

  • Kolik cukru je tak akorát?

    Cukr
    Každý člověk má jiný výdej energie, ideální příjem cukru by však měl zůstat stejný. Šest kávových lžiček cukru denně pro ženy a devět pro muže. Zdá se to až moc, ale nezapomínejte na cukr schovaný v potravinách, který nevidíte. Měli byste proto omezit každý cukr, který si do jídla nebo pití přidáváte navíc. Odměnou vám bude hezčí a lépe fungující tělo.

  • Více energie, méně stresu

    360p 240p
    Odborná garantka iniciativy Vím, co jím Karolína Hlavatá poradí, jaký ovocný jogurt si vybrat a jaký rozhodně nekupovat
    Cukr je sice okamžitým zdrojem energie, ale opravdu jen té okamžité. Zjednodušeně řečeno – jak rychle ji přijmete, tak rychle ji vydáte. Jako zdroj energie na delší dobu jsou proto vhodnější potraviny, které mají cukru méně, ale mají vyšší obsah bílkovin a tuků – například mandle.

  • Zdravější srdce

    720p 480p 360p 240p
    Které potraviny prospívají vašem srdci?
    Podle studie z roku 2014 měli ti, kteří získávali více než 21 % denní energie z cukru, až o 38 % vyšší riziko úmrtí na kardiovaskulární choroby než ti, jejichž poměr cukru tvořil jen 8 % celkového denního příjmu. Z toho vyplývá, že i omezení konzumace cukru o poměrně malé množství má na zdraví srdce velký vliv.

  • Méně tuku na břiše

    ..
    Další věcí, která vás v méně sladkém životě určitě potěší, je to, že budeme mít hezčí bříško. Jednoduché cukry se totiž usazují v břiše jako ochrana vnitřních orgánů, například jater, slinivky nebo střev. Studie z roku 2016 provedená na více než 1000 dobrovolníků ukázala, že čím více lidé pijí slazených nápojů, tím více mají viscerálníhu tuku, tedy tuku na břiše.

    720p 480p 360p 240p
    Šest potravin, které vám pomohou vytvarovat na břiše "pekáč buchet"

  • Menší riziko vzniku cukrovky

    DiabeticiDiabetici • Autor: istockphoto.com
    Dlouho se diskutovalo o tom, zda je přímá souvislost mezi zvýšenou konzumací cukru a vznikem diabetu. Nicméně data ze studie University of Stanford z roku 2014 potvrzují, že čím vyšší je příjem cukrů ve stravě, tím rychlejší je rozvoj diabetu. Studie také potvrdila další souvislost s nadměrným užíváním cukru a viscerálním tukem (vnitřním tukem na břiše) a rozvojem diabetu.

  • Hezčí a mladší pleť

    720p 480p 360p 240p
    Pět tipů, jak využít kokos pro péči o pleť a vlasy
    Jednou z věcí, na kterou se můžete těšit, pokud omezíte cukr ve své stravě, je pevnější pleť bez vrásek. Nadměrné množství cukru v krvi způsobuje totiž v těle proces zvaný glykace (navázání molekuly cukru na jinou molekulu), která v konečném důsledku způsobuje, že pleť je méně pevná a pružná.

 

Nejhledanější nemoci

Víte, co přesně vás čeká na vyšetření, které vám lékař předepsal? Zjistěte, co které znamená.