Deset potravin, po kterých usnete i zhubnete

  • Deset potravin, po kterých usnete i zhubnete
    Jídlo dokáže tělo zklidnit nebo utlumit. Záleží na tom, kolik si čeho vyberete • Autor: iStock.com
    24. května 2017 • 06:00

    Víte, že když budete lépe spát, bude se vám i lépe hubnout? Tělo má totiž čas a sílu nastartovat metabolismus spalování tuků a správně regenerovat. Máte-li potíže s usínáním, připravili jsme pro vás deset potravin, která vám pomohou lépe spát a současně jsou skvělé i pokud chcete zůstat štíhlí.

  • Pistácie


    ...
    Pistácie jsou kouzelnou laskominou, protože obsahují o polovinu méně kalorií než jiné druhy ořechů. Navíc díky důmyslné slupce jich nikdy nesníte tolik najednou a rychle. Obsahují vitamín B6, hořčík a spoustu bílkovin. To všechno přispívá k lepšímu spánku. Vitamín B6 pomáhá omezit stres, ale také únavu. Před spaním se proto pistáciemi nepřejídejte, v malém množství pomáhají, ve velkém škodí.
  • Třešně


    ...
    Jsou obrovským a poněkud překvapivým zdrojem melatoninu, což je hormon, který reguluje spánek. Pokud je budete jíst pravidelně, můžete zlepšit usínání i kvalitu spánku.
  • Krůtí maso


    ...
    Odborníci se stále nemohou shodnout, zda je ospalý účinek krůtího masa spojený s pocitem přejedení, nebo obsahuje opravdu látky, které vám spánek usnadní. Je však vědecky potvrzené, že krůtí maso obsahuje tryptofan, který v těle vyvolává produkci melatoninu a serotoninu, což jsou látky, které tělo zklidní a připraví na spánek.
  • Hořká čokoláda


    Hořká čokoláda je váš povolený hřích
    Čokoláda sice není nejlepší potravinou pro hubnutí, ale pokud je jí málo a je hořká, nemůže vaši dietní snahu pokazit. Navíc v mozku vyvolá produkci serotoninu a to je jeden z hlavních hormonů, které navodí pocit štěstí a uvolnění – díky němu snadněji usnete.
  • Švestky


    ...
    Seznamte se se slívami, respektive švestkami. Jsou výborným zdrojem nejen vitamínu B6, vápníku a hořčíku, ale obsahují také melatonin. Dejte si je na celozrnný toust jako pomazánku nebo je prostě vmíchejte do salátu. Nebo si je prostě dejte jen tak, třicet minut před spaním. Budete spát jako miminko a ještě navíc zhubnete. Zapomeňte, ale na oblíbenou moravskou variantu – slivovici. Po alkoholu sice dobře usnete, ale spánek bude méně kvalitní a budete se v noci budit. Navíc obsahuje obrovské množství kalorií, takže na hubnutí můžete zapomenout.
  • Banány


    ..
    Banány jsou ovocem, které je skvělé na všechno. Díky vysokému obsahu hořčíku uvolní svaly, skvěle zasytí a navíc obsahují vitamín B6 a tryptofan, který podporuje produkci serotoninu. A co to znamená, už víme. Lepší a klidnější spánek.
  • Nutela nebo arašídové máslo


    ...
    Ano, je to kalorická bomba, takže ho nesmíte sníst více než lžičku. Rozmažete-li si ji ale na celozrnný toust, dostanete do těla přesně to, co potřebujete. Hodně proteinu, který vás zasytí, hodně těžko stravitelných sacharidů, které udrží vaši hladinu cukru dlouho na správném místě, a navíc spoustu serotoninu, který se vám po jejich pozření vyplaví. Můžete kombinovat i s kouskem banánu nebo grahamovou sušenkou.
  • Bylinkový čaj


    ...
    Ve výčtu potravin vhodných pro spánek by určitě neměl chybět bylinkový čaj. Duši vám zklidní meduňka, třezalka, ale i heřmánek. Ten navíc uklidní i žaludek. Výborný je i čaj z čerstvého zázvoru, který tělo před spaním pěkně prohřeje. Osladíte-li je medem, účinky na spánek se ještě zvýší. Když je neosladíte, budou kaloricky téměř nulové a připraví vám ty nejkrásnější sny.
  • Ovesná kaše


    ...
    Mysleli jste si, že ovesná kaše je spolu s kávou skvělým přítelem pro start pracovního rána? To také. Ale dáte-li si ji bez kávy, navodí vám příjemnou ospalost. Je to díky tomu, že ovesná zrna jsou spouštěčem inzulinu, který reguluje přirozenou hladinu cukru v krvi. V ovsu je také obsažen melatonin, který přispívá k lepšímu spánku.
  • Mandle


    ...
    Mandle obsahují jednak hořčík a pak také tryptofan, který způsobuje uvolnění svalů a nervů. Zklidňuje také srdeční rytmus. Navíc je to jedna z potravin, po které budete mít plošší břicho.
    Na další se podívejte v našem videu.

    480p 360p 240p
    10 superpotravin, které vám pomohou zhubnout




Autor: Kateřina Erbsová
 

Nejhledanější nemoci

Víte, co přesně vás čeká na vyšetření, které vám lékař předepsal? Zjistěte, co které znamená.