Pět jednoduchých cviků, které zvládnete i v kanceláři

Pět jednoduchých cviků, které zvládnete i v kanceláři
Dělejte si pravidelné přestávky na protažení • Autor: iStock.com
25. června 2018 • 06:00

Cítíte se každé ráno rozlámaně a unaveně? Pro vaše tělo i psychiku by bylo fajn aspoň dvakrát týdně chodit do fitness centra. Pokud se vám do toho ale moc nechce, zkuste začít jednoduchými cviky, které můžete dělat klidně v open space u vašeho počítače. Budete k tomu potřebovat jen křeslo a několik minut z vaší pauzy. Jdeme na to?

Stoupněte si a chodidla dejte kousek od sebe. Hlavu musíte následně vytáhnout z natažených ramen. Přitom by vám měly ruce viset volně podél těla. Následně vydechněte a ukloňte hlavu na jednu stranu. Tento postup opakujte aspoň třikrát a následně to samé udělejte i na opačné straně vašeho těla.

Kroužení rameny

A máme tu další cvik. Stoupněte si a krouživým pohybem dopředu a s nádechem vytáhněte vaše ramena co nejvíce k uším. Při stejném krouživém pohybu pokračujte pohybem vzad a s výdechem stáhněte ramena dozadu a dolů. To vše opakujte alespoň třikrát.

Uvolnění zádových svalů

Teď si uvolníme záda. Židli či křeslo trochu odsuňte od vašeho stolu a stoupněte si co nejvíce rovně a pořádně se předkloňte. Rukama se dotýkejte země. Pokud vám ruce až k podlaze nedosáhnou, můžete se trošku rozkročit. Takto se alespoň třikrát nadechněte a vydechněte. S každým dalším výdechem by se měl předklon trochu prohloubit.

Uvolnění beder

A je tu další cvik s napřímenými zády. Pořádně se narovnejte a přetočte se postupně doprava a doleva. Otáčení byste měli provádět a cítit v oblasti beder. Jednou paží se chytíte za opěradlo vašeho křesla a druhou za sedák. Nadechněte se a následně s výdechem a hlavou co nejvíce vytaženou nahoru se podívejte za sebe. Znovu se takto alespoň třikrát nadechněte a vydechněte. Všechno pak opakujte i na druhé straně vašeho těla.

Správné držení těla při sezení

Podstatný je samozřejmě i správný posed s rovnými zády. Nohy dejte trochu od sebe, asi tak na šířku pánve. Hlavu musíte vytáhnout co nejvíce nahoru, asi tak, jako byste byli loutkou, kterou někdo tahá. Následně musíte zpevnit břišní stěnu. Ramena stáhněte dolů a zhluboka se nadechněte a vydechněte. Celý postup následně opakujte alespoň třikrát za sebou.

Samozřejmě neříkáme, abyste všechny popsané cviky dělali v jednom dni. Klidně si je rozdělte na celý pracovní týden. Uvidíte, že časem se z toho stane stereotyp, bez kterého už si nebudete umět svůj den představit. A třeba vás to skutečně nakopne a začnete chodit i do toho fitka. Takže plán na další pracovní pauzu už je jasný?











Autor: Daniel Mareš
 
720p 480p 360p 240p

Nejhledanější nemoci

Víte, co přesně vás čeká na vyšetření, které vám lékař předepsal? Zjistěte, co které znamená.