5 způsobů, jak zůstat v klidu, ať se děje cokoliv | Moje zdraví

5 způsobů, jak zůstat v klidu, ať se děje cokoliv

Video se připravuje ...
8. dubna 2022 • 06:00

Dnešní doba není jednoduchá. Sotva jsme se oklepali z pandemie covidu, přijde další boj, který má chtě nechtě vliv na životy nás všech. Co je možné udělat pro to, abychom i tak zůstali v klidu?

Pojmenujte své emoce

„Pojmenujte si společně či každý sám pro sebe emoce, které cítíte. Klidně nahlas a pěkně od plic. Mluvte se svými blízkými – a zejména se svými dětmi – o tom, jak situaci prožívají a o čem přemýšlejí. Pokud na to máte psychické a fyzické síly, mluvte s těmi, kteří náročnou situací procházejí,“ radí Gabriela Brávník Milfortová ze společnosti Golden Gate, která se zabývá investicemi do fyzického zlata a stříbra.

Video se připravuje ...
Válka na Ukrajině: Jak se psychicky nezhroutit?VIDEO 

Sdílení toho, co nás trápí, je samo o sobě léčivé. Jak se říká „sdílená starost, poloviční starost“. Na jedno bychom ale neměli zapomínat: Musíme se na to cítit a mít dostatek energie. Rozhodně nemá cenu něco lámat přes koleno. Pokud se totiž na rozmluvu necítíte, je naprosto v pořádku, když rozjímáte v tichosti.

Moc přítomného okamžiku

To, že se celý svět nezastaví ve chvíli, kdy jedna jeho část nezažívá zrovna nejlepší chvíle, je naprosto přirozený koloběh bytí. Z psychologického hlediska bychom to ani udělat neměli. Nelze přece vše odhodit stranou a jen nečinně sedět a vyčkávat, co se bude dít. Navzdrory všemu musíme být schopní žít své životy a také prožívat každodenní radosti.

Zbavte se pocitu, že zrovna Vy nemáte právo se radovat, když se ve světě děje něco hrozného. Tím, že upadnete do jakési letargie a celkového smutku, totiž ničemu nepomůžete. Navíc pozitivní mysl vždy byla tou nejlepší zbraní na všechny životní strasti. Dělejte dál to, co umíte nejlépe, a udržujte se v co nejlepší mentální, fyzické, duševní a finanční kondici. Radujte se z každého dne a všeho, co máme a můžeme dělat.

Veďte si svůj deníček

Někomu pomůže se z pocitů a myšlenek vypsat, dostat je z hlavy na papír, aby večer mohl lépe usnout. Psaní je také vynikajícím nástrojem, když máte nutkání něco dělat, ale reálně to v danou chvíli není možné,“ říká dále Brávník Milfortová. Když si totiž sepíšete vše, co vás trápí, budete schopni se na spoustu věcí podívat s nadhledem a objektivněji. Utříbíte si myšlenky i případné kroky v celé situaci. A věřte nebo ne, ale pouze to, že „hodíte“ vše, co máte na srdci, jaksi na paír, vám přinese potřebnou úlevu.

Myslete pozitivně

Řada lidí se v situacích, jako je válka či pandemie, nechá pohltit jakousi davovou psychózou vzteku, což ale není tak úplně dobré. Situaci to nikterak nepomůže a vás to jen zahltí zbytečnou negací. Špatných zpráv je všude dost. Proč jim dávat ještě větší pozornost? Pomůže zvýšení paniky vyřešení jakékoli situace? Ne. Tak si to nedělejme vzájemně těžší. Právě v takových chvílích se potřebujeme společně pozvedat, a nikoli srážet a přitápět pod kotlem špatné náladě či smutkům. Připomínat si, že i když se to „příšerně vleče“, i tohle pomine.

Pohyb jako lék

Možná je pohyb to poslední, na co během neklidu máte náladu, ale rozhodně je tím, co skutečně pomáhá v klidu zůstat nebo si klid navodit zpět. Prostě a jednoduše buďte co nejvíce na vzduchu – okysličí se vám tělo, zlepšíte zdraví, unavíte se, načerpáte dobrý pocit z jarní přírody (kde vše běží, jak má) – a hlavně: nebudete číst žádné zpravodajství.

„Pravidelný pohyb posiluje jak fyzickou, tak i psychickou odolnost, budujete si lepší sebedůvěru, vybijete nadbytečnou energii i stres. Lépe budete zvládat agresivitu, která je všude kolem. Také pečujte správně o vaše svaly. Když se začnou zkracovat, dělají problémy. Například ze zkrácených krčních svalů vás může nepříjemně bolet hlava a to může prohlubovat stres i zatěžovat vaši psychiku,“ uzavírá fitness trenérka Marcela Blechtová.

Autor: Valentina Lebová
 
Video se připravuje ...

Nejhledanější nemoci

Víte, co přesně vás čeká na vyšetření, které vám lékař předepsal? Zjistěte, co které znamená.