Počkáte si radši v čekárně, nebo se lékaře zeptáte přes web? | Moje zdraví

Počkáte si radši v čekárně, nebo se lékaře zeptáte přes web? Už to totiž jde to i v ČR

Počkáte si radši v čekárně, nebo se lékaře zeptáte přes web? Už to totiž jde to i v ČR
Počkáte si radši v čekárně, nebo se lékaře zeptáte přes web? • Autor: Shutterstock
18. března 2020 • 00:00
Prezentace klienta • 

Od března můžete za lékařem vyrazit jen na internet. Nemusíte už do čekárny. Zatím to nicméně platí jen pro klienty Oborové zdravotní pojišťovny, která jako první v Česku začala svým klientům umožňovat, aby se lékařů ptali na svůj zdravotní stav čistě online přes její zabezpečenou aplikaci. Na dotazy odpovídá 250 lékařů a první odpověď poskytnou nejpozději do šesti hodin od položení dotazu – i v noci, o víkendy nebo přes svátky.

Počkáte si na radu lékaře raději doma, případně přes den v práci, nebo máte radši posezení v ordinaci?“ ptá se Radovan Kouřil, generální ředitel Oborové zdravotní pojišťovny.

Vedle položení dotazu na zdravotní stav můžou klienti OZP rovnou požádat i o objednání k lékaři. V takovém případě se jim zdravotní sestra ozve do jednoho pracovního dne, aby s nimi čas a místo vyšetření domluvila. Zdravotní sestra volá klientům i v případě, kdy z přes web položeného dotazu vyplývá, že by bylo lepší, aby lékaře navštívili osobně.

Online objednání je možné do více než stovky spolupracujících zařízení po celé zemi, z nichž většina je navíc mimo Prahu a Brno, což pomáhá s dostupností lékařské péče mimo velká sídla.

Službu pro OZP zajišťuje uLékaře.cz. Odpověď praktického lékaře garantuje do šesti hodin, následnou odpověď specialisty do 48 hodin, a to i o víkendu nebo během státních svátků.

Cílem naší služby je ulehčit lidem práci s klepáním na dveře ordinací, čekáním a vůbec s výběrem toho správného lékaře,“ popisuje Tomáš Šebek, chirurg a zakladatel uLékaře.cz.

Ptejte se na webu či přes mobilní aplikaci VITAKARTA

Dotazy nebo požadavky na objednání je možné zadat prostřednictvím webu nebo mobilní verze aplikace VITAKARTA. Díky tomu zůstane dotaz, jeho případné přílohy, i odpověď lékaře v zabezpečeném prostředí. V aplikaci je zaregistrovaných půl milionu lidí a reálně ji využívá čtvrt milionu z klientů Oborové zdravotní pojišťovny.

Za statistik používání VITAKARTAY vidíme, že deset procent z jejích uživatelů jsou naši klienti v seniorském věku. Proto víme, že takto nastavenou službu budou využívat i starší lidé,“ říká Radovan Kouřil.

Tomáš Šebek k tomu doplňuje: „Ze statistik našeho portálu uLékaře.cz zase vyplývá, a víme to i ze zkušenosti, že tím, kdo má na starosti zdraví celé rodiny, to jest i dětí, partnera ale i svých rodičů, jsou ženy kolem 40 let. Právě jim možnost ptát se na zdraví pohodlně přes web velmi usnadňuje život a šetří hodně času.

Ptejte se po telefonu či přes e-mail

Ptát se na zdravotní stav můžou klienti Oborové zdravotní pojišťovny i po telefonu nebo na emailu. Její služba Asistent zdraví odpoví i na otázky ohledně dostupnosti a kvality zdravotních služeb, zajistí druhý lékařský názor nebo pomůže vysvětlit lékařskou zprávu tak, aby jí klient lépe porozuměl, či poradí s pacientskými právy.

Oborová zdravotní pojišťovna je v České republice nejdál v poskytování elektronických služeb souvisejících se zdravím. Například všem svým klientům průběžně 24/7 hlídá, zda jim lékaři předepisují pouze bezpečné kombinace léků a pokud zjistí možný problém v konkrétní kombinaci, daného pojištěnce sama obratem vyzve, aby své léky probral s ošetřujícím lékařem.

Zdarma vám zhodnotí EKG z chytrých hodinek

Specialitou OZP je pak možnost nechat si zdarma přes internet zhodnotit záznam EKG z nositelné elektroniky, převážně z hodinek Apple Watch, atestovaným lékařem. Na nákup takových hodinek OZP i přispívá v rámci svých bonusových programů, protože pomáhají zjistit jinak velmi obtížně detekovatelnou fibrilaci síní.

Aplikace VITAKARTA umožňuje i bezpečné ukládání zprávy z lékařských vyšetření

Přes Aplikaci VITAKARTA lze kontrolovat výdaje na zdravotní péči a platit zdravotní pojištění. A je také možné se jí prokázat u lékaře místo plastové kartičky pojištěnce. Navíc umí takto u lékaře vygenerovat i průkazky dětí, takže už není třeba mít stres s otázkami, kdo kartičky zapomněl ve které bundě.

Fond prevence

Prostřednictvím VITAKARTY si zároveň pojištěnci OZP nechávají proplatit příspěvky z Fondu prevence, kdy stačí pouze vyfotit doklad o zaplacení benefitu, například očkování, permanentky do bazénu nebo třeba účtenky za brýle.

Hodnocení lékařů

OZP navíc svým pojištěncům umožňuje přes VITAKARTU hodnotit své lékaře v nemedicínských parametrech, jako je kvalita komunikace lékaře a sestry nebo prostředí ordinace a čekárny. Tato hodnocení jsou pak veřejně dostupná na www.atlasdoktoru.cz.

Změnit zdravotní pojišťovnu je mimořádně snadné

V případě Oborové zdravotní pojišťovny stačí vyplnit elektronickou přihlášku na www.chcidoozp.cz a o nic dalšího se už nemusíte starat. Všechnu administrativu spojenou s odhlášením od původní zdravotní pojišťovny zařídí OZP.

Změnit zdravotní pojišťovnu je mimořádně snadnéZměnit zdravotní pojišťovnu je mimořádně snadné • Autor: Oborová zdravotní pojišťovna zaměstnanců bank

 

Nejhledanější nemoci

Víte, co přesně vás čeká na vyšetření, které vám lékař předepsal? Zjistěte, co které znamená.