Jak udělat z večeře zdravou snídani? Skvělé tipy na netradiční pokrmy

9. srpna 2018 • 08:00

Asi to známe všichni. Je pondělní ráno a nám se nechce vylézt z postele. Když už se z ní nějak „vykopeme“ a doklopýtáme se do koupelny, nanejvýš se nám povede provést nutnou ranní očistu a následně se obléknout. A snídaně? Tu přece stihnete někde po cestě – zachrání to koláček a kafe v metru. Nebylo by ale lepší si doma sednout ke kuchyňskému stolu a vyhradit si patnáct minut na příjemnou snídani?

A že se vám nechce ráno vařit? Žádný problém, naučíme vás totiž recepty na skvělé večeře, ze kterých se dá za rozbřesku připravit vydatná a rychlá snídaně.

Zachrání vás špalda

Proč jíst po ránu jen ovesné vločky s mlékem. Je řada dalších pochutin, které navíc v ledničce najdete po skvělé večeři z předchozího dne. Zkuste třeba špaldu (farro), což je starobylá odrůda pšenice. Pšenici vařte ve vodě zhruba půl hodiny, následně ji sceďte a přidejte k ní čerstvé bylinky, jako je koriandr. K večeři si tedy klidně udělejte větší porci a ráno na špaldu přidejte jen volské oko a skvělá snídaně je hotová.

Pečený losos k snídani? Proč ne

Udělali jste si k večeři pečeného lososa s bramborami? Tak si ho znovu už bez brambor nechte trochu i na ráno. Přidejte jej na tousty s avokádem či bez něj a pohodově se nasnídejte. Losos navíc pomáhá zvýšit příjem bílkovin a zdravých tuků, zatímco toasty s avokádem jsou bohaté na další zdravé tuky, které vás napumpují energií až do oběda.

Skvělé bramboráky

Měli jste k večeři těstoviny se sladkými brambory – batáty? Tak si trochu brambor nechte i k snídani a udělejte si z nich skvělé bramboráky či palačinky, to už je na vás, jakou variantu zvolíte. Tahle chuťovka je totiž nabitá rostlinnými bílkovinami, do těla také dostanete antioxidanty obsažené v bramborách. To vše pak zlepšuje vaše kognitivní schopnosti.

Smažené hranolky?

Měli jste k večeři smažené hranolky? Tak co si z nich udělat náplň do kukuřičných placek burritos s vejci, salsou, černými fazolemi či avokádem? Dostanete tak do sebe spoustu zdravých sacharidů i vlákniny. Kromě toho se můžete těšit i na organizmu prospěšný draslík – to vše vám poskytne mnohem více potřebné energie.

Myslíme si, že výše popsané vám zaručeně pomůže k lepšímu startu vašeho dne. Takže dobrou chuť a dejte se do toho. Uvidíte, že se pak u oběda nebudete tolik „nacpávat“. A navíc ta ranní snídaňová chvilka, kterou si pro sebe uděláte, pomůže výrazně i vaší psychice a celkové pohodě. Takže hezké ráno přejeme!

Autor: Daniel Mareš
 
480p 360p 240p

Nejhledanější nemoci

Víte, co přesně vás čeká na vyšetření, které vám lékař předepsal? Zjistěte, co které znamená.