Biohacking: Co to je a proč je důležitý? Aneb 5 kroků k lepšímu já | Moje zdraví

Biohacking: Co to je a proč je důležitý? Aneb 5 kroků k lepšímu já

Biohacking: Co to je a proč je důležitý? Aneb 5 kroků k lepšímu já
Autor: istock.com
18. února 2022 • 06:00

Biohacking sice může znít trochu „cize“, nicméně tomu tak není. Jeho aspekty mnoho z nás již využívá a uplatňuje ve svém životě. Obecně lze říci, že se jedná o soubor změn našeho životního stylu, díky kterým můžeme zlepšit a umocnit svůj potenciál.

Biohacking je aktivní a vědomý přístup ke své vlastní biologii, při kterém se používají různé technologie, suplementy a také denní návyky s cílem stát se co nejlepší verzí sebe samého.

Video se připravuje ...
Potraviny, které vám pomohou lépe spátVIDEO 

Abychom byli schopní biohacking uplatňovat na denní bázi, je potřeba:

Optimalizace spánku

Kvalitní spánek je základ pro optimální fungování našeho organismu. Jeho nedostatek může vést ke vzniku kardiovaskulárních nebo metabolických onemocnění, čímž se nám ztíží hubnutí nebo nabírání svalů. Důležitá je nejen délka, ale také kvalita spánku. Proto někomu stačí 6 hodin hlubokého spánku a jiný nemá pocit odpočatosti ani po 8 hodinách.

Mezi hlavní pomocníky, jak zlepšit spánek, patří minimalizace modrého světla těsně před spaním, čtění, meditace, jemná jógová praxe, ale také dodržení stejného času ulehnutí i vstávání.

Kvalitní strava

Abychom se stali lepší verzí sebe samých, je nutností dobře jíst. Nejen zdravě, ale především výživně, aby tělo dostalo vše, co má a potřebuje. Strava má totiž vliv nejen na to, kolik vážíme, ale i jak funguje naše pamět a kognitivní funkce jako celek.

V rámci biohackingu se testují různé stravovací režimy, včetně zařazování půstů, omezení zpracovaných potravin nebo cukru. Mezi často zkoumané látky patří omega-3 a omega-6 mastné kyseliny a také antioxidanty přirozeně se vyskytující v potravinách (ovoce, zelenina).

Pohyb jako nutnost

Fyzická aktivita je potřeba pro každého z nás. Pojí se jak s výkonností, tak s celkovým zdravím. A to i v případě, že jdeme vyčerpaní z práce a cvičit se nám nechce. Po hodině ve fitku sami vnímáme, kolik energie najednou máme. Pohyb je našemu tělu přirozený a pojí se s ním tolik pozitiv, že bychom na něj neměli zapomínat.

„Studené“ sprchování

Možná si neumíte představit, že byste ráno strávili pod proudem studené vody, ale tento krok je také cestou k lepšímu zdraví. Podpoříte cirkulaci krve, zlepšíte imunitní systém, muži tím navýší hladinu testosteronu a pozitivně to bude působit i na váš spánek.

Deník vděčnosti

Ne nadarmo se říká, že zapisovat si každý den tak, jak si přejeme ho následně prožít, je cestou k tomu, aby se tento sen stal skutečností. Vizualizace toho, co chceme, totiž skutečně funguje. Kupte si nový zápisník a každý den si zapisujte vše, co si přejete a za co jste vděční. To, jak vidíme svět, má totiž obrovský vliv na náš mozek i přístup k životu. Vděčnost nám pomůže vidět svět pozitivně. Díky tomu, že si např. každý večer napíšeme 3 věci, za které jsme v ten den vděční, můžeme naladit naše myšlení na pozitivní vlnu, i když byl náš den těžký a stresující.

Autor: Valentina Lebová
 
Video se připravuje ...

Nejhledanější nemoci

Víte, co přesně vás čeká na vyšetření, které vám lékař předepsal? Zjistěte, co které znamená.