Zdravotní problémy je donutily zhubnout. Podívejte se na úžasné fotky před a po | Moje zdraví

Zdravotní problémy je donutily zhubnout. Podívejte se na úžasné fotky před a po

18. května 2021 • 06:00

Odolat jídlu je pro některé lidi nadlidský úkol. Závisláci na čokoládě, chipsech, fastfoodových jídlech... Ti všichni žijí po celém světě a většinou mají příliš slabou vůli na to, aby svůj život radikálně změnili, začali zdravě žít a shodili desítky nabraných kil. Najdou se ovšem i výjimky: Lidé, kteří se rozhodli ke změně kvůli vážným zdravotním problémům. Podívejte se na jejich fotografie a příběhy.

Ne nadarmo se říká, že zdraví máme jen jedno a že naše tělo je chrám, o který bychom měli pečovat. Lidé, kteří na tato tvrzení úplně rezignují, většinou končí špatně. S trochou pomoci a silné vůle je ale možné dokázat i zázrak – třeba zhubnout desítky kilogramů během krátké doby.

Obezitolog Martin Cvrkal: Když máte parťáka, tak se hubne snázVIDEO 

 

Jak tedy zhubnout?

Podle nutriční specialistky Sandry Figalové je psychika pro hubnutí jedním z nejdůležitějších aspektů vůbec. „Pokud jsme ve stresu, vyplavují se v našem organismu hormony, jež působí převážně opačně (například glukokortikoidy), než bychom při redukci hmotnosti očekávali. Také je velmi důležitá motivace, bez které se při hubnutí neobejdeme,“ vysvětluje Sandra Figalová.

Změňte životní styl

Váš mozek si na změnu ve vašem stravování musí zvyknout. Zkuste tedy každé ráno snídat třeba zdravé kukuřičné lupínky, pít mléko a přes den si dát ke svačině třeba nějaký ten bílý jogurt. A obědy si raději dělejte doma a noste si je do práce v krabičkách. Vyhnete se tak výběru často nevhodného oběda v kantýně.

Na cukrovinky zapomeňte

V supermarketech rozhodně musíte zapomenout na nakupování bramborových lupínků či nejrůznějších laskominek. Jde to i jinak, kupte si třeba sušené ovoce a u televize můžete „chroupat“ třeba kukuřici. Čokoládu si pak dávejte spíše za odměnu. Pokud si půjdete zaběhat nebo se vydáte do „fitka“, jeden malý kousíček čokolády za váš dobrý výkon vám neuškodí, naopak se na něj budete těšit a váš výkon bude mnohem lepší.

Na místě je pořádná snídaně

Bez vydatné snídaně toho přes den moc nezvládnete. Po ránu si klidně můžete dát toust s (třeba arašídovým) máslem a konzumujte klidně i další kaloričtější pokrmy. Přes den tak naberete energii a nebudete hladoví.

Jak zdravě snídat, se podívejte na našem videu:

8 tipů, jak zdravě snídatVIDEO 

Stačí klidně jeden dřep

Cvičení je samozřejmě podstatná složka vašeho nového životního stylu. Předsevzít si denně udělat 50 kliků ale může být pro někoho problém. Možná vám to bude znít divně, ale někdy stačí začít třeba jedním dřepem denně v práci. Váš mozek i tělo si na novou situaci zvyknou a postupem času budete cviky přidávat. Najednou se přistihnete, že budete ráno úplně automaticky dělat třeba 50 dřepů.

„Vyčistěte“ svoji spíž

Svůj příbytek byste také měli „vyčistit“ od nezdravých potravin, které by vám mohly váš cíl zhatit. Když je doma nebudete mít, půjde to mnohem snadněji. To samé samozřejmě platí i o nápojích. Takže na slazené limonády zapomeňte.

Večer už si nic tučného nedávejte

Nejhorší ze všeho je se večer „přecpat“. Místo tohoto gastronomického rituálu zkuste třeba večerní návštěvu bazénu. Krásně se unavíte a večer si zvyknete jíst třeba jen ovoce. Funguje to.

Oblíbené ingredience nahraďte zeleninou

Máte rádi třeba pizzu? Dobře, občas si ji klidně dejte, ale vaše zamilované ingredience nahraďte zeleninou. Pochutnáte si a navíc ještě něco uděláte pro své zdraví.

Jak mít hezký zadek?

Pokud se chcete vejít do roky nenošených kalhot, dejte se do běhání. Ze začátku to nepůjde sice snadno, ale časem se dostanete do formy a dvacet minut denně na trochu běhu si určitě najdete. Dobrým podpůrným prostředkem pro vaše předsevzetí je jóga. Dokonale se totiž uvolníte a protáhnete. Připravíte si tak tělo pro další cvičení a navíc ulehčíte i své mysli.

Pokud chcete vaše tělo rozhýbat a nestačí vám cvičení, zkuste třeba navštěvovat taneční lekce zumby. Posílíte si tak nohy a ještě se pobavíte.

Zabírá i procházka

Pokud jdete domů z práce, zkuste jednu stanici MHD vynechat a projděte se deset minut v parku. Je prokázáno, že i takto krátký čas v „zeleném“ prostřední nám pomáhá. Pokud máte psa, ještě lepší, venčení je totiž další způsob, jak se hýbat a dostat se ven i v nevlídném počasí.


Autor: Marie Bezděková
 

Nejhledanější nemoci

Víte, co přesně vás čeká na vyšetření, které vám lékař předepsal? Zjistěte, co které znamená.