Deset způsobů, jak se zbavit 500 kalorií denně

Deset způsobů, jak se zbavit 500 kalorií denně
Radujte se z jídla, soustřeďte se na to, co jíte, a vyhraďte tomu čas • Autor: iStock.com
19. dubna 2017 • 06:00

Snažíte se zhubnout a k dokonalosti vám pořád ještě kousek chybí? Možná za to může některý váš zlozvyk, který vám naprosto zbytečně přidává kalorie do vašeho denního energetického příjmu. Přečtěte si deset tipů, jak snížíte obsah kalorií ve svém jídelníčku až o 500 za den.

Když ořechy, tak pistácie

Ořechy jsou sice velmi zdravé, co se týče nenasycených mastných kyselin a zdravých tuků obecně, ale jsou naprostou kalorickou bombou. Hrst ořechů má celých 175 kalorií. Dopřejte si jich jen několik a berte to jako svůj jediný dietní hřích za daný den. Pokud přeci jen nemůžete odolat, zvolte pistácie. Ty mají poloviční obsah kalorií a navíc jich také několik spálíte, než se k ořechu ve slupce dostanete.

Vyměňte talíře

Pokud vyměníte svoje velké talíře za menší, zmenší se tím automaticky i objem jídla, které zkonzumujete. Toto poněkud troufalé tvrzení je opřeno i o seriózní vědecký výzkum, podle nějž opravdu lidé, kteří začali jíst na menších talířích, snědli méně jídla.

Zapomeňte na šlehačku

Nejíst sladké a ozdobit si kávu šlehačkou nebo dochutit ji plnotučným mlékem je jedním z častých dietních hříchů. Z hlediska hubnutí je však příznivější dát si černou kávu a k ní dva čtverečky hořké čokolády.

Počítejte

Ano, nejlepší by bylo odstranit je ze svého světa vůbec. Ne každý má ale tu chuť a vůli. Řeč je o chipsech, česky brambůrkách. Pokud je jíst „musíte“ dejte si tu práci a spočítejte si přiměřenou dávku. Rozhodně si nesedejte na gauč s plným otevřeným pytlíkem. Napočítejte jich patnáct, dejte si je do mističky a každou minutu snězte jeden. Vydrží vám dlouho a energetická úspora proti celému balení je obrovská. To samé můžete v přiměřeném množství použít i na sušenky.

Přemýšlejte, co pijete

Opakujeme to pořád dokola. Pokud celý den držíte dietu a večer to spláchnete třemi pivy nebo pina coladou, je jasné, proč nemůžete zhubnout. Samozřejmě, že některé tělesné požitky je těžké si odepřít, ale zkuste nahradit koktejly se smetanou nebo colou či tonikem vinným střikem nebo mojitem. To má sice také dost kalorií kvůli bílému rumu a cukru, ale ve srovnání s cuba libre je to ještě zlatíčko.

Nejezte před televizí

Pokud jíte přímo před televizí, nevnímáte, kolik toho sníte, a je velká pravděpodobnost, hraničící s jistotou, že toho sníte víc. Pokud před televizí jíte opravdu často, jen odbouráním tohoto zvyku můžete zhubnout opravdu trvale. Jezte u stolu, soustřeďte se na to, co jíte, a svému jídlu vyhraďte čas. Je to přece příjem energie pro vaše tělo a kdo jiný by mu měl věnovat přiměřenou pozornost?

Omezte salátové zálivky

Saláty jsou alfou a omegou všech diet. Jenže aby byly lepší a daly se jíst častěji, zpestřujeme si přísun zeleniny chutnými zálivkami. Ty pak mohou z dietní pochoutky udělat až dvojnásobnou kalorickou bombu. Stejně tak pokud v salátu máte slaninu, sušené ovoce, krutony, ořechy nebo v nejhorším případě majonézu. Nejlepší je použít olivový olej a citronovou šťávu.

Nedojídejte

Jak těžké je zbavit se tohohle zlozvyku, ví každý, kdo prošel socialistickým systémem stravování. Dojídat se muselo a bylo to řádně kontrolováno, a tak byli žáci stále vynalézavější ve schovávání zbytků jídla pod stolem nebo za topením. Ale už nejste ve škole. To vy si rozhodujete, kolik toho vaše tělo potřebuje. Existují dokonce diety založené na tom, že necháte čtvrtinu jídla na talíři. Pokud s tím máte stále problém a neradi plýtváte, nechte si čtvrtku jídla svačinu.

Vyspěte se

Nedostatek spánku přímo přispívá k obezitě. Tělo se nestíhá regenerovat a nastartovat správně metabolismus. Vědci dokonce spočítali, že pokud spíte méně než 5 a půl hodiny denně, je to, jako byste hned při probuzení obohatili svůj energetický příjem o jednu střední svačinku.

Zaplňte se

Taková vajíčka natvrdo k snídani nejsou vůbec špatnou volbou, zaplní žaludek na dlouhou dobu a díky nim toho sníte později méně. Stejně jako když si dáte polévku (zapomeňte na krémové) před jídlem, druhé jídlo byste pak měli sníst o polovinu menší. Pokud ne, nejíte z hladu, ale ze setrvačnosti.

Potřebujte inspiraci pro zdravou snídani nebo svačinu? Podívejte se na naše video.

480p 360p 240p
8 tipů, jak zdravě snídat

 

 

 

 

 

Autor: Kateřina Erbsová
 

Nejhledanější nemoci

Víte, co přesně vás čeká na vyšetření, které vám lékař předepsal? Zjistěte, co které znamená.