Čtyři jednoduché maličkosti, které dělejte každý den a zhubnete

Čtyři jednoduché maličkosti, které dělejte každý den a zhubnete
Hořká čokoláda je váš povolený hřích • Autor: iStock.com
8. března 2017 • 06:00

Chcete shodit pár kilo, ale nejste přívržencem složitých diet, počítání kalorií a detailních tréninkových plánů. Pak je tohle článek právě pro vás. Přečtěte si čtyři jednoduché kroky, které vám pomohou zhubnout.

Dělená strava, proteinová dieta, výživa podle krevních skupin. To jsou věci, které pro snížení váhy možná zabírají, ale jsou poměrně složité na naplánování a dodržení. Nabízíme čtyři rady, díky nimž snížíte svou váhu už za pár dnů.

Zamilujte se do hořké čokolády

Udělejte si z hořké čokolády (minimálně 70 % kakaa) svůj povolený hřích. Těšte se na něj celý den. Po obědě si dejte jeden až dva čtverečky a po večeři také. Neberte to jako dietní chybu, ale jako dovolené a plánované potěšení, která vám zabrání mlsat jiné a nezdravější věci. Čokoláda vám zlepší náladu a navíc se nemusíte bát, pokud dodržíte povolené množství, že kila nepůjdou dolů.

Obklopte se zeleninou

Ke každému jídlu během dne si dejte jednu až dvě porce čerstvé zeleniny. Měla by být velká asi jako tenisový míček. Zelenina je skvělá nejen proto, že obsahuje mnoho vitamínů a minerálních látek, ale i proto, že obsahuje vlákninu. Ta vám zajisté brzy pocit sytosti a ve výsledku toho sníte méně. Také pomaleji trávíte, takže máte za delší dobu hlad. 

Pijte, pijte, pijte

Jestliže nejste schopni začít den bez šálku kávy, zůstaňte u toho, ale pokuste se nesladit. Během dne už ale pijte jen vodu, případně neslazené čaje. Měli byste vypít zhruba dva a půl litru. Pokud máte chuť na něco trochu lepšího, ozvláštněte si vodu bylinkami – mátou nebo meduňkou. Vynikající jsou ve vodě také citron nebo nakrájená salátová okurka či zázvor.

Úplně ale vynechte jakékoliv nápoje, které obsahují sladidla a od šesti večer zapomeňte i na kofein nebo thein, které by mohly přispívat k nekvalitnímu spánku, který je pro hubnutí velmi důležitý. Ze stejného důvody nepijte těsně před spaním, aby vás pak v noci nebudila potřeba jít na toaletu.

Zaveďte si svačinky

Svačit mezi hlavními jídly byste měli ze dvou důvodů. Za prvé proto, že máte hlad, a za druhé proto, že musíte udržet metabolismus v chodu. To přispěje ke stabilizaci hladiny cukru, inzulínu a dalších důležitých hodnot v krvi a zabrání dalšímu přejídání během dne. Ke svačině přitom stačí hrst ořechů, jogurt, ovoce nebo salát. Vynechte chipsy, sušenky a tučné potraviny.

Autor: Kateřina Erbsová
 

Nejhledanější nemoci

Víte, co přesně vás čeká na vyšetření, které vám lékař předepsal? Zjistěte, co které znamená.