Jak být zdraví? Tyhle věci udělejte součástí svojí denní rutiny!

Jak být zdraví? Tyhle věci udělejte součástí svojí denní rutiny!
Autor: iStock.com
21. listopadu 2018 • 06:00

Ve zdravém těle zdravý duch, to je jedno z těch zjištění našich předků, které bude platit i přes veškerý pokrok. Kromě toho se ale určitě shodneme i na další věci: O tělo i o duši je třeba pečovat. Možná máte v hlavě, že byste měla vážit méně, jíst zdravěji, občas zajít na nějakou tu prevenci... Jenže, některé z těchto cílů jsou takové nejasné, další se dají zase odložit. Tak jak tedy začít žít zdravěji?

Nejlepší ze všeho je udělat malé změny, ale zahrnout je do každodenní rutiny. Tak, jak nám přijde přirozené vyčistit si ráno zuby anebo si umýt ruce po příchodu domů, můžeme začít dělat další věci. Maličkosti, které budou mít ale zásadní vliv na naše zdraví. Které to jsou?

1. Vymyslete si svůj ranní rituál

Znáte to, jaké ráno, takový den. Vstát z postele tou správnou nohou je prostě důležité. Zjistěte, co vám dělá dobře, a toho se držte. Někdo raději vstane půl hodiny před rodinou a v klidu si zacvičí pozdrav slunci, někdo si dá v klidu kávu, jiný potřebuje nejméně tři zazvonění budíku a pak velkou snídani. Zjistěte, co vyhovuje vám, a toho se držte. A pokud potřebujete inspiraci, můžete si přečíst, co dělají ráno některé úspěšné ženy.

2. Naučte se před spaním uklidnit

Mimochodem – pohodové ráno začíná už večer a souvisí s kvalitním spánkem. Je spousta věcí, co dělat, když vám stres a otravné myšlenky nedovolí usnout, čtěte zde. A tipy na večerní rituály například zde.

3. Každý den procházka a čerstvý vzduch

Ne každý den máte čas a náladu na cvičení. Ale zkuste si vymyslet trasu, která vám dá dohromady půl hodiny svižnější chůze. Mohou to být poslední dvě zastávky na cestě do práce nebo domů. Nebo večerní procházka se psem. Pohyb je důležitý nejen pro vaše srdce a cévy, dokáže také odbourávat stres a uklidňovat mysl.

4. Zelenina ke každému jídlu

Zapomeňte na to, jaký by měl být ideální podíl sacharidů, bílkovin nebo vlákniny ve vaší stravě. Řekněte si jednoduše: Každé jídlo by mělo obsahovat zeleninu, případně ovoce. Benefity asi znáte všichni: vitamíny, minerály, vláknina, zasytí na delší dobu, menší energetická hodnota, tím i zlepšení váhy... Pokud si řeknete, že zeleninu budete jíst skutečně ke každému jídlu, uvidíte, jak brzy začnete být kreativní a ochutnávat i tu, kterou jste dosud přehlíželi.

5. Deset minut ticha

Deset minut ticha denně může výrazně zlepšit vaši duševní pohodu. Zkuste se posadit někam do klidu, doma nebo v přírodě, zavřete oči a myslete jen na svůj dech. Nádech a výdech. Pokud vám do mysli vpluje nějaká myšlenka, nechte ji v klidu odplout. Myslete jen na to, co slyšíte. Vnímejte ticho.

Možná právě každodenní ztišení a zklidnění dovolí důležitým myšlenkám vyplout na povrch. Ty, které jinak přes nadbytek informací, podnětů, každodenních starostí a stresu ani nevnímáte. Chvíle v tichu jsou jedna z cest, jak lépe poznat sami sebe.

Autor: Pavla Skurovcová
 
720p 480p 360p 240p

Nejhledanější nemoci

Víte, co přesně vás čeká na vyšetření, které vám lékař předepsal? Zjistěte, co které znamená.