Jóga pro zvýšení energie: Pět pozic, které zvládne každý | Moje zdraví

Jóga pro zvýšení energie: Pět pozic, které zvládne každý

26. října 2020 • 16:00

Cítíte se v posledních dnech více unaveni a bez energie? Zkuste si ráno najít pár minut na jógu. Tyhle pozice vám rozproudí krev, nastartují organismus a zvládne je každý!

Kombinace podzimního počasí a událostí posledních dnů může v leckom vyvolat pocity únavy, které se mohou objevit ihned po probuzení. Jednou z věcí, která vám pomůže zlepšit náladu a nastartovat organismus, je ranní jóga. Následující jógové pozice doporučuje Liz Owen, lektorka jógy v Arlingtonu ve státě Massachusetts. Vyzkoušejte je několik následujících dní po sobě uvidíte sami, že se určitě v některých dnech budete cítit nabitější a výkonnější.

Pozice stromu

StromStrom • Autor: iStock.com

 

Postavte se na jednu nohu. Druhou pokrčte a opřete chodidlem o vnitřní stranu stehna nohy, na které stojíte. Spojte ruce před hrudníkem a pomalu je spojené zvedněte nad hlavu. V této pozici procvičujete svoji rovnováhu. Pokud si nejste jisti, zaměřte se očima na jeden pevný bod. Pokud vám to jde, můžete oči zavřít.

Pozice trojúhelníku

TrojúhelníkTrojúhelník • Autor: iStock.com

Rozkročte se nohama přibližně na šířku upažení a rozpažte. Pravé chodidlo nasměrujte kolmo před sebe, levé vytočte 45º ven. S výdechem se nakloňte doleva a levou rukou se opřete o holeň, pravou nechte směřovat kolmo nahoru. Nepředklánějte se, neprohýbejte se v zádech. Narovnejte se a opakujte na druhou stranu.

Hluboký předklon

Hluboký předklonHluboký předklon • Autor: iStock.com

Postavte se s chodidly mírně od sebe. Vzpažte a začněte se pomalu předklánět. Držte záda rovně, snažte se protahovat do dálky. Sklánějte se níže, jako byste chtěli položit břicho na stehna. Pomalu se skloňte co nejníže a dýchejte. Nahoru se vracejte s kulatými zády, obratel po obratli.

Pes s hlavou dolů

Pes s hlavou dolůPes s hlavou dolů • Autor: iStock.com

Klekněte si na všechny čtyři. S hlubokým výdechem zvedněte kolena z podlahy, zvedněte boky co nejvýše a tlačte je dozadu. Snažte se propnout nohy a nechat chodidla na zemi. Hlava je mezi pažemi obličejem dolů. Zhluboka dýchejte a mírně se kolébejte dopředu a dozadu. Poté dejte kolena na zem, sedněte si na paty, předkloňte se s nataženýma rukama. To je pozice dítěte, ve které si odpočinete.

Most

MostMost • Autor: iStock.com

Lehněte si na záda, ruce podél těla. Pokrčte nohy a zvedněte pánev vzhůru. Poté zvedněte páteř. Zůstaňte tři nebo čtyři dechy, pak pomalu záda pokládejte na podložku obratel po obratli a narovnejte nohy. 

Na závěr si odpočiňte v takzvané pozici mrtvoly. Ležte na zádech, zavřete oči a dýchejte. Myslete na to, jak se po cvičení cítíte.

Autor: Pavla Skurovcová
 

Nejhledanější nemoci

Víte, co přesně vás čeká na vyšetření, které vám lékař předepsal? Zjistěte, co které znamená.